Välkommen till

Svenska Plan B

Inbjudan till pressträff med Lester Brown

Fredagen den 7 maj kl 11 på Nordic Sea Hotel, Stockholm

Den världsberömde miljöexperten Lester Brown besöker Stockholm den 7-8 maj i samband med lanseringen av hans senaste bok Plan B 4.0 Uppdrag: rädda civilisationen! *

”Lester Brown: en av världens mest inflytelserika tänkare” Washington Post

Kan man kombinera långsiktig hållbarhet med lönsamt företagande?

Lester Brown pekar i sin nya bok konkret på vad som behöver göras, att det är bråttom men inte omöjligt. Och att det dessutom är både nödvändigt och lönsamt för företagen att ställa om. Pressträffen är en unik möjlighet att få träffa den karismatiske 24-faldige hedersdoktorn i Stockholm.

- Den som vill vara förberedd på framtiden, och kunna göra lönsamma affärer, bör lyssna uppmärksamt till Lester Brown. Affärer som bidrar till hållbara framsteg är alltid mera inspirerande, både för företagen och kunderna, säger Marcus Svensson, affärsutvecklingschef på ByggVesta, ett av företagen som tagit sig an utmaningen lönsamhet kombinerat med hållbar utveckling.

- Det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda den energikick man får av att uppleva föregångaren Lester Brown i levande livet. Hans budskap är inte tillrättalagt för att vara politiskt gångbart, utan baserat på vad som är vetenskapligt fastlagt. Alla lyssnare får raka besked, både om hoten och möjligheterna. Och uppmuntrande nog är de positiva exemplen överraskande många, påpekar översättarna Doris och Lars Almström.

ETT UNIKT BESÖK

• Lester Brown föreläser på Citykonferensen på fredagseftermiddagen med fokus på hållbara och lönsamma framsteg.
  • På lördagen medverkar han i ett seminarium med tid för fördjupning, samtal och nätverkande.
  • På lördagseftermiddagen avslutas besöket med en föreläsning för allmänheten på Globala gymnasiet.

Förhandsanmälan om deltagande i pressmötet

skickas till info@svenskaplanb.se senast 3 maj.

Arrangörer: Svenska Plan B
Kontakt: Lars Almström, tel: 0705-91 21 12, e-post: info@svenskaplanb.se

Allt om programmet och Plan B på svenska finns på www.svenskaplanb.se

- The best big picture summary of what is going on with the environment and on what we can do to save civilization, säger James Cameron, regissör för filmen Avatar, om Plan B 4.0 som han läst inte bara en gång utan fyra!

För mer information om Lester Brown se www.earthpolicy.org eller www.svenskaplanb.se

*

Brown som är på Europaturné föreläser, medverkar i seminarier och lanserar sin senaste bok i Plan B-serien. Den svenska undertiteln är Uppdrag: rädda civilisationen! och syftar på risken för kaotiska förhållanden i kölvattnet på business-as-usual. Men bara en del av boken är ett kraftfullt alarm – det mesta utrymmet ges åt alla de realistiska möjligheter som finns att lösa problemen.

www.svenskaplanb.se • © Framtidsverket 2010 • Sidan uppdaterad 2010-04-26